کد خبر : 210543
تاریخ انتشار : چهارشنبه 2 خرداد 1403 - 12:14

چگونه رادیاتور را رسوب زدایی کنیم؟

چگونه رادیاتور را رسوب زدایی کنیم؟

رسوب زدایی رادیاتور پکیج بسیار مهم و حیاتی است، زیرا در صورت وجود رسوب در رادیاتور، رسوبات داخل لوله ها و رادیاتورها با چرخش پمپ به داخل دستگاه کشیده شده و مبدل خروجی های پمپ و تمامی اتصالات رادیاتور را مسدود می کند.که گاهی برای یافتن محل گرفتگی و رفع آن هزینه زیادی دارد، حتی

رسوب زدایی رادیاتور پکیج بسیار مهم و حیاتی است، زیرا در صورت وجود رسوب در رادیاتور، رسوبات داخل لوله ها و رادیاتورها با چرخش پمپ به داخل دستگاه کشیده شده و مبدل خروجی های پمپ و تمامی اتصالات رادیاتور را مسدود می کند.که گاهی برای یافتن محل گرفتگی و رفع آن هزینه زیادی دارد، حتی اگر در مسیر شلنگ برگشت شوفاژ، صافی نصب شود، یعنی شلنگی که زیر پمپ است، این رسوبات می آید. از پشت صافی خارج شده و مسیر را کاملا مسدود می کند و عدم گردش مناسب آب به دستگاه شما آسیب می رساند.

در مواقعی که نیاز به تعمیر پکیج مارس در اصفهان دارید، انتخاب یک سرویس کار تخصصی تعمیر پکیج در اصفهان مهمترین قسمت کار است. اگر ساکن اصفهان هستید، کافیست با مرکز تعمیر پکیج ایران رادیاتور در اصفهان تماس بگیرید.

بهترین زمان برای رسوب زدایی و تمیز کردن رادیاتور

بهترین زمان برای رسوب زدایی و تمیز کردن رادیاتورها درست قبل از قرار دادن پکیج در حالت زمستانی است زیرا اگر پکیج دیواری شروع به کار کند و آب توسط پمپ پکیج عبور کند ، تمام این رسوبات وارد پکیج شده و باعث ایجاد رسوب روی تمام قطعات می شود.

تعمیر شبانه روزی پکیج های وایلانت، تعمیر پکیج ایران رادیاتور در اصفهان ، تعمیر پکیج بوتان در اصفهان و … در طول هفته را از ما بخواهید.

مزایای رسوب زدایی رادیاتور پکیج

  • افزایش عمر رادیاتور پکیج
  • بهبود گرمایش خانه در زمستان
  • ایجاد گرمای به صورت در رادیاتورها
  • افزایش عمر پکیج
  • جلوگیری از نشتی رادیاتور
  • کاهش هزینه های تعمیر

مزایای رسوب زدایی رادیاتور پکیج

چگونه از رسوب گرفتگی رادیاتور  مطلع شویم؟

معمولاً وقتی احساس می‌کنید که رادیاتورهای خانه دیگر گرمای قبلی را ندارند یا وقتی متوجه سرد شدن برخی از رادیاتورها می‌شوید یا وقتی متوجه می‌شوید که بخشی از رادیاتور گرم نمی‌شود، زمان رسوب زدایی است و رادیاتورها را رسوب زدایی کنید.

مشکلات ناشی از عدم رسوب زدایی رادیاتور پکیج

  • کاهش فشار و سرعت حرکت آب گرم از پکیج به محل های مصرف
  • افزایش فشار پکیج
  • نشت آب از زیر پکیج
  • گرم شدن رادیاتورها دچار مشکل میشود به طوری که پایین رادیاتور گرم و قسمت بالایی سرد است.
  • رادیاتورهایی که دور از پکیج نصب شده اند سرد می مانند.

مواد مورد نیاز برای تمیز کردن رادیاتور پکیج

  • حوله‌های قدیمی یا ملحفه‌های کهنه
  • پیچ مخصوص هواگیری رادیاتور
  • آچار قابل تنظیم
  • سطل
  • نوار تفلون
  • شلنگ آب

مراحل شستشوی رادیاتور و رسوب زدایی

۱. سیستم گرمایشی خود را خاموش کنید:

قبل از هر اقدامی برای حذف رسوب از رادیاتورها، ابتدا باید سیستم گرمایشی را خاموش کرده و از خاموش بودن رادیاتور مطمئن شوید.

۲. یک ملحفه یا یک حوله کهنه زیر رادیاتور قرار دهید:

به این ترتیب از کثیف شدن کف ها و نشت احتمالی آب به زمین جلوگیری می کنید.

۳. شیر رادیاتور را باز کنید:

در مرحله بعد باید رادیاتور را از سایر اجزای آن مانند لوله ها جدا کنید.

ابتدا شیر رادیاتور ترموستاتیک (TRV) را روی ۰ یا خاموش کنید.

درپوش پلاستیکی شیر رادیاتور را بردارید و سپس آن را با استفاده از آچار سوپاپ در جهت عقربه های ساعت بچرخانید. وقتی شیر رادیاتور را می بندید، شمارش کنید که چند دور شیر را می چرخانید و آن را در جایی یادداشت کنید. این کار باعث می شود بعداً رادیاتورهای خود را به راحتی دوباره وصل کنید.

۴.آب داخل رادیاتور را کاملا تخلیه کنید:

یک سطل زیر شیر تخلیه قرار دهید. یک آچار روی بدنه سوپاپ بگیرید و از آچار دیگری برای باز کردن مهره ای که رادیاتور را به شیر متصل می کند استفاده کنید.

با استفاده از آچار مخصوص، پیچ جریان آب رادیاتور را باز کنید، این کار باعث تخلیه هوای رادیاتور می شود. این به تخلیه آب از لوله های رادیاتور کمک می کند.

هر چیزی که از رادیاتور بیرون می آید را در یک سطل جمع کنید.

شیر آب را باز کنید تا آب بیشتری جریان یابد. همچنین می توانید رادیاتور را کج کنید تا مطمئن شوید که تمام محتویات داخل لوله های رادیاتور به طور کامل پاک شده است.

رسوب زدایی رادیاتور

۵. رادیاتور را باز کرده و بشویید:

هنگامی که جریان آب از لوله های رادیاتور خارج نشد، می توانید رادیاتور را به طور کامل از روی براکت ها جدا کنید. در حالی که رادیاتور را بلند می کنید، آن را به یک سمت کج کنید تا آب باقی مانده در لوله ها داخل سطل خالی شود. حالا می توانید رادیاتور را برای شستن بردارید. شلنگ را در ورودی لوله قرار دهید و آب را روشن کنید تا رسوبات داخل لوله ها تخلیه شود. همچنین می توانید شلنگ را در سمت دیگر لوله قرار دهید و شستشو را ادامه دهید تا آب خارج شده از طرف دیگر لوله شفاف شود.

۶. تمیز کردن پره های رادیاتور:

پس از انجام مراحل فوق می توانید شن یا ضایعات لوله های رادیاتور را خالی کنید و در مرحله بعد پره های رادیاتور را تمیز کنید. در این مدت باید شیر آب ورودی تمامی رادیاتورها بسته و سپس یکی یکی باز و بسته شود.

۷. رادیاتور را دوباره وصل کنید:

پس از پایان شستشوی رادیاتور، می توانید آن را با استفاده از عکس دستورالعمل بالا وصل کنید.

هنگام وصل مجدد رادیاتور، شیر رادیاتور را به همان تعداد دور بچرخانید.

شیر تخلیه بالای رادیاتور را باز کنید تا هوای داخل لوله ها تخلیه شود.

مواد نامناسب لوله و سختی بالای آب چگونه می تواند منجر به گرفتگی و رسوب در لوله ها و بسته بندی رادیاتور شود؟

در سیستم لوله کشی پکیج و رادیاتور می توان از لوله های مختلفی استفاده کرد. از آن جمله می توان به لوله های فلزی، پلاستیکی و چند لایه اشاره کرد، اما تنها لوله ای که بیشترین احتمال تجمع رسوب را دارد، لوله فلزی است، به خصوص اگر آب دارای سختی بالایی باشد، به این معنی که مقدار زیادی املاح و مواد معدنی مانند سدیم و منیزیم در ساختار مولکولی آب وجود دارد. در این حالت این مواد و املاح با مواد فلزی موجود در لوله های فلزی واکنش داده و نتیجه این واکنش تشکیل مقدار زیادی اکسید آهن است.

علائم رسوب داخل رادیاتور:

آبی که از رادیاتور خارج می شود قهوه ای است.

پکیج شما هنگام روشن شدن صدای زیادی ایجاد می کند.

گرم شدن هیت سینک ها زمان زیادی می برد.

رادیاتور به طور یکنواخت گرم نمی شود و قسمت هایی از آن سرد می ماند.

پکیچ به سرعت روشن و خاموش می شود.

پکیج دیواری به سرعت به دمای ۸۰ درجه می رسد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

تجهیزات آتش نشانی ساختمان

خرید صندلی پزشکی

خرید عمده لباس

مبل راحتی

آراد برندینگ

ناهار خوری

خريد بک لينک

تعمیر جک پارکینگ

طراحی سایت در مشهد

خرید هدایای تبلیغاتی خلاقانه

پراپ

امداد خودرو همدان

صیغه نامه با مهر برجسته تهران

صندلی اداری

زيرنويس

سم سوسک کش ریپلزال

جوراب واریس پا

خرید ویلا تهراندشت

معاینات دوره ای

چوب پلاست

زغال کک شو

لایک اینستا

سازمان امور مالیاتی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

بهترین تلویزیون سونی/سونی x80l

خرید رپورتاژ آگهی دائمی

محدوده خبر

کلیک نیوز

تالک نیوز

پویشگر خبر

تارگت نیوز

نیوز آیس

نمانیان

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح  

خبر فاخر خبر آبی نیوز ست موج نیوز خبر سیگنال اطلاعیه نیوز تلگرا نیوز نیوز آفتاب نیوز شر نیوز استار خبر اول نيو نيوز 1 خبر رسان نیوز یکتا نیوز گپ مجود نیوز خبر یک خبر آخر اخبار روز الماس نیوز سمندر نیوز قلب نیوز ورد نیوز فالو نیوز خبر نسیم  اخبار دی خبر راسخ تالک نیوز نیوز آیس خبر ساعت نیوز آرشیو رستگار نیوز ایستگاه خبری آلتیمت نیوز جاست نیوز خبر تاد مرجع نیوز پین خبر تارگت نیوز یگانه نیوز آشکار نیوز مجیک نیوز خبر زنده ادیتیون نیوز نیوز تایم پست نیوز مستند نیوز نمایان نت ورک نیوز سافر نیوز روزن نیوز اعلان نیوز ریویو نیوز مختصر نیوز سنتر نیوز نیوز کانال نوین نیوز نیوز زندگی اینتر نیوز کارشناس نیوز لند نیوز نیوز سایت مشاوره نیوز خبر حرفه ای پیج نیوز آکادمی نیوز آژانس خبری نیوز آنتن روبی نیوز جامعه خبر خبرفوری کیمیا خبر درگاه نیوز هیت نیوز تایپیک نیوز پیکسو نیوز امپر نیوز دیگر نیوز نیوز سوئیچ نیوز بیزنس جهانی نیوز غول نیوز لوکس نیوز در باره خبر مخاطب نیوز مربوط نیوز اولین نیوز کال نیوز قالب نیوز خود نیوز خواندن نیوز مردم نیوز قدرت نیوز حال نیوز سفر نیوز کلیک نیوز اسکای وان روشن نیوز ایلان نیوز اینو نیوز ایده نیوز یو تایپ نیوز مسیر نیوز نیوز میدو  دیناز نیوز گیت نیوز جعبه نیوز ویکی نیوز جرقه نیوز نیوز توری چشم انداز نیوز دون نیوز مفهوم نیوز خبر سازنده گرم نیوز عمومی نیوز جریان خبر کنترل نیوز جویا خبر نیوز مگا الگوریتم نیوز استاندارد نیوز محدوده خبر نقطه نیوز تماشاگر نیوز پویشگر خبر اطلس نیوز ساید خبر عرشه نیوز به روز نیوز حالا نیوز کلبه نیوز به علاوه نیوز طومار نیوز روزنامه نگاری صبح نیوز اسکن خبر نخست نیوز هسته خبر تمرکز نیوز گروه خبری فعال نیوز آینده نیوز واقعی نیوز فانوس خبر