کد خبر : 205592
تاریخ انتشار : سه شنبه 8 آذر 1401 - 21:15

معرفی انواع مکمل‌های ورزشی مفید برای سلامت ورزشکاران

معرفی انواع مکمل‌های ورزشی مفید برای سلامت ورزشکاران

  ورزشکاران و کسانی که به طور مرتب ورزش‌های سبک و سنگین انجام می‌دهند، نیاز دارند تا از مکمل‌های ورزشی برای سلامت خود استفاده کنند. علاوه بر اینکه نمی‌توان تأثیر مکمل‌ها در لاغری را نادیده گرفت به همان صورت نیز نمی‌توان از تأثیر مثبت آن‌ها بر روی حفظ سلامتی غافل شد. در همین جهت می‌خواهیم

 

بهبود سلامتی ورزشکاران با مصرف مکمل

ورزشکاران و کسانی که به طور مرتب ورزش‌های سبک و سنگین انجام می‌دهند، نیاز دارند تا از مکمل‌های ورزشی برای سلامت خود استفاده کنند. علاوه بر اینکه نمی‌توان تأثیر مکمل‌ها در لاغری را نادیده گرفت به همان صورت نیز نمی‌توان از تأثیر مثبت آن‌ها بر روی حفظ سلامتی غافل شد. در همین جهت می‌خواهیم در این مقاله به معرفی بهترین مکمل‌هایی که ورزشکاران باید از آن استفاده کنند بپردازیم. مکمل‌هایی که می‌خواهیم در ادامه معرفی کنیم مواد مفید و مغذی هستند که بدن ورزشکاران به آن‌ها احتیاج دارد. بنابراین با خرید آن‌ها پول خود را هدر نمی‌دهید زیرا تمامی آن‌ها نیازهای بدن به شمار می‌روند. اما برای اینکه بیشتر با این مکمل‌ها و کارایی هر کدام از آن‌ها آشنا شوید با ما همراه باشید.

ویتامین D

محبوب‌ترین مکمل برای ورزشکاران ویتامین D است، زیرا به معنای واقعی کلمه باعث نجات ورزشکارانی می‌شود که دائماً با کشش عضلانی و موارد مشابه دست و پنجه نرم می‌کنند. در حالی که هر برنامه تمرینی می‌تواند از آسیب‌های همسترینگ و ACL محافظت کند، اما عدم مصرف ویتامین D می‌تواند باعث ضعف عضلات شود. تحقیقات در مورد آسیب‌های تماسی و غیر تماسی و ویتامین D بسیار قوی است و نمی‌توان آن را نادیده گرفت. با توجه به مطالعات عمده‌ای که توسط متخصصان انجام شده، واضح است که ویتامین D می‌تواند به کل زندگی ورزشکاران را تغییر دهد. ورزشکارانی که سطح رنگ‌دانه تیره‌تری دارند به طور متوسط نیاز به دریافت ویتامین D بیشتری دارند، به خصوص اگر در آب‌وهوای شمالی زندگی می‌کنند و بیشتر وقت خود را در داخل خانه می‌گذرانند. تلاش برای دریافت آفتاب کافی به عنوان یک ورزشکار بیهوده است، زیرا جهان اکنون یک دنیای سرپوشیده است و ما بیشتر وقت خود را در محیط‌های سربسته هستیم. همین موضوع دریافت نور آفتاب کافی را از ورزشکار حرفه‌ای سلب می‌کند. در نتیجه مصرف مکمل ویتامین D اکنون برای هر ورزشکاری اجباری است.

بی سی ای ای

بی سی ای ای گروهی از اسید آمینه‌ها هستند که شامل لوسین، والین و ایزولوسین می‌شوند و وظیفه ساخت عضلات، ترمیم و حفظ آن‌ها و همچنین افزایش انرژی در بدن را به عهده دارند. این اسید امینه‌ها برخلاف سایر اسید آمینه‌ها که در کبد استفاده می‌شوند، در ماهیچه‌ها به کار می‌روند. این اسید آمینه‌ها برای بدن ضروری هستند و بدن نمی‌تواند آن‌ها را بسازد. غذاهای زیادی وجود دارند که می‌توانند این اسید آمینه‌ها را برای بدن تامین کنند، اما ورزشکاران به دلیل اینکه نیاز به پروتئین بیشتری برای انجام تمرینات دارند، علاوه بر غذا می‌توانند از مکمل‌های اسیدآمینه شاخه‌دار نیز استفاده کنند. در این مکمل اسید امینه های لوسین و والین و ایزولوسین به نسبت ۸،۱،۱ قرار دارند که شرایط را برای ساخت عضلات به خوبی فراهم می‌کنند. در نتیجه برای تمام ورزشکارانی که قصد دارند عضلات خود را تقویت کنند و حجم دهند، بی سی ای ای مناسب است.

گینر

یکی دیگر از انواع مکمل بدن‌سازی بسیار مهم برای ورزشکاران، مکمل کربو پروتئین یا مکمل گینر است. مکمل گینر در واقع پروتئینی است که دارای درصد نسبتاً بالایی از کربوهیدرات است. از این مکمل برای گرفتن درصد بالایی کالری مناسب ، جذب پروتئین بالا و در نتیجه گرفتن حجم عضلانی با کیفیت استفاده می‌شود. به طور معمول برای رسیدن به جواب بهتر در هنگام استفاده از این مکمل از کراتین نیز به همراه آن استفاده می‌شود. زمان و مقدار مصرف مکمل گینر هم مهم است و باید زیر نظر متخصص انجام شود.

بهترین مکمل های ورزشی برای سلامت ورزشکاران

پروتئین وی

برخی از افراد فکر می‌کنند چون پروتئین وی خاصیت ارگوژنیک برای بهبود عملکرد ورزشی ندارد، پس مصرف آن برای ورزشکاران بیهوده است، در صورتی که اصلا این طور نیست. مصرف ۳۰-۲۰ گرم پروتئین وی پس از ورزش برای حفظ توده عضلانی و کمک به سنتز پروتئین در عضلات اسکلتی ضروری است. همچنین همواره به ورزشکاران حرفه‌ای توصیه می‌شود علاوه بر دریافت منابع پروتئینی در وعده‌های غذایی قبل از خواب نیز ۴۰-۳۰ گرم پروتئین کازئین برای جلوگیری از تحلیل عضلات خود مصرف کنند.

پودر پروتئین

در حالی که بیشتر ورزشکاران می‌توانند پروتئین کافی را از منابع غذایی کامل دریافت کنند، اما استفاده از پودرها راحت است. پودرها همچنین برای ورزشکارانی که صرفاً زمان کمتری برای مصرف پروتئین دارند، عالی هستند. علاوه بر این، یک پودر پروتئین خوب و گران قیمت، در مقایسه با منابعی مانند گوشت تازه ارزان‌تر است. به طور مثال، پروتئین آب پنیر، علاوه بر ترمیم استخوان، فواید زیادی برای سلامتی دارد، بنابراین پودرهای پروتئینی فقط عضله نمی‌سازند، بلکه بدن را نیز می‌سازند. همچنین قابل حمل بودن پودرهای پروتئینی آن‌ها را برای ورزشکارانی که برنامه‌های سخت دارند یا ورزشکارانی که تحت فشار مسابقات هستند و یا زمان کمی دارند ضروری می‌کند. عصاره‌های پودری برای کسانی که به دلیل ساعت‌های طولانی تمرینات خود به کالری بیشتری نیاز دارند، عالی است.

کراتین

در اواخر دهه ۱۹۹۰، کراتین بسیار رایج بود، و سپس با گذشت زمان، اکثر مکمل‌های آزمایش شده جایگزین آن شد. اما در مقایسه با خیلی از مکمل‌های امروزی، کراتین به طور متوسط ایمن‌تر، مؤثرتر و بسیار ارزان‌تر است. برخی از ورزشکاران از کراتین در دوره‌های اولیه تمرین استفاده می‌کنند و این موضوع که بعضی از افراد فکر می‌کنند با مصرف کراتین دچار گرفتگی عضلات می‌شوند کاملاً غلط است. زیرا تا به حال پیش نیامده که کسی با مصرف کراتین مشکل گرفتگی داشته باشد. در واقع، حتی مصرف کراتین ممکن است گرفتگی عضلات را کاهش دهد. کراتین را نباید فقط به عنوان یک تقویت کننده عضلات تلقی کنید. در عوض باید آن را به عنوان یک ماده مغذی بدن با مزایای بسیار زیاد ببینید. کراتین هرگز محصولی بسیار قدرتمند نخواهد بود، اما می‌تواند به شما انرژی و قدرت قابل قبولی هدیه دهد. بنابراین کراتین یکی از مواد اصلی است که ورزشکاران سرعتی و قدرتی باید در نظر بگیرند، به خصوص اگر می‌خواهند به حجم عضلانی بدن خود اضافه کنند.

آهن

هر ورزشکار استقامتی باید حداقل به عنوان تضمین‌کننده قوا مکمل آهن مصرف کند. زیرا اگر مکمل آهن را مصرف کنید، سلامت روده را تجربه خواهید کرد و هیچ گاه دچار التهاب روده و مشکلات دیگر نمی‌شوید. ورزشکاران سرعتی و قدرتی، به ویژه در ورزش‌های تیمی مانند فوتبال، باید مصرف آهن را در نظر بگیرند، زیرا رژیم غذایی که نیاز به آهن را کاملاً برطرف نمی‌کند، خطرناک است. کم خونی در همه ورزشکاران رایج است و آهن کم می‌تواند انرژی ورزشکاران را بگیرد و آن‌ها را بی‌رمق کند یا حتی خطر آسیب دیدگی آن‌ها را افزایش دهد. زیرا کمبود آهن خستگی را تشدید می‌کند. مکمل‌های آهن شگفت‌انگیز نیستند، اما اگر کمبود آهن دارید، توانایی شما در انتقال اکسیژن مختل می‌شود. پیشنهاد ما این است که آهن را با موز و نوشیدنی غنی از ویتامین C مصرف کنید. همچنین ورزشکاران می‌توانند آب هندوانه را با قرص‌های آهن خود بنوشند، زیرا یک وعده برای کمک به جذب کافی آهن است و به اندازه کافی باعث شاداب شدن آن‌ها می‌شود.

سخن پایانی

حتماً متوجه شدید که مصرف مکمل‌ها تا چه اندازه می‌توانند برای بدن مفید باشند و باعث قوی شدن عضلات و افزایش انرژی شوند. در همین جهت در این مقاله به معرفی بهترین مکمل‌ها برای ورزشکاران پرداختیم. اما در پایان نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که اگر قصد مصرف آن‌ها را دارید، ابتدا مطمئن شوید که دارای گواهینامه بهداشتی و ایمنی هستند و سپس آن‌ها را تهیه کنید. زیرا در غیر این صورت ممکن است محصول تقلبی باشد و حتی باعث آسیب رساندن به بدن شما شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خريد بک لينک

تعمیر جک پارکینگ

طراحی سایت در مشهد

خرید هدایای تبلیغاتی خلاقانه

پراپ

امداد خودرو همدان

صیغه نامه با مهر برجسته تهران

صندلی اداری

خرید نهال آلبالو محلی

زيرنويس

سم سوسک کش ریپلزال

جوراب واریس پا

خرید ویلا تهراندشت

معاینات دوره ای

چوب پلاست

زغال کک شو

لایک اینستا

سازمان امور مالیاتی

خرید اسباب بازی

فروش سیم خاردار،فنس،گابیون ،توری مرغی با قیمت عمده

گن بعد از جراحی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

بهترین تلویزیون سونی/سونی x80l

دانلود کتاب انگلیسی

خرید رپورتاژ آگهی دائمی

محدوده خبر

کلیک نیوز

تالک نیوز

پویشگر خبر

تارگت نیوز

نیوز آیس

طب سنتی

نمانیان

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح  

خبر فاخر خبر آبی نیوز ست موج نیوز خبر سیگنال اطلاعیه نیوز تلگرا نیوز نیوز آفتاب نیوز شر نیوز استار خبر اول نيو نيوز 1 خبر رسان نیوز یکتا نیوز گپ مجود نیوز خبر یک خبر آخر اخبار روز الماس نیوز سمندر نیوز قلب نیوز ورد نیوز فالو نیوز خبر نسیم  اخبار دی خبر راسخ تالک نیوز نیوز آیس خبر ساعت نیوز آرشیو رستگار نیوز ایستگاه خبری آلتیمت نیوز جاست نیوز خبر تاد مرجع نیوز پین خبر تارگت نیوز یگانه نیوز آشکار نیوز مجیک نیوز خبر زنده ادیتیون نیوز نیوز تایم پست نیوز مستند نیوز نمایان نت ورک نیوز سافر نیوز روزن نیوز اعلان نیوز ریویو نیوز مختصر نیوز سنتر نیوز نیوز کانال نوین نیوز نیوز زندگی اینتر نیوز کارشناس نیوز لند نیوز نیوز سایت مشاوره نیوز خبر حرفه ای پیج نیوز آکادمی نیوز آژانس خبری نیوز آنتن روبی نیوز جامعه خبر خبرفوری کیمیا خبر درگاه نیوز هیت نیوز تایپیک نیوز پیکسو نیوز امپر نیوز دیگر نیوز نیوز سوئیچ نیوز بیزنس جهانی نیوز غول نیوز لوکس نیوز در باره خبر مخاطب نیوز مربوط نیوز اولین نیوز کال نیوز قالب نیوز خود نیوز خواندن نیوز مردم نیوز قدرت نیوز حال نیوز سفر نیوز کلیک نیوز اسکای وان روشن نیوز ایلان نیوز اینو نیوز ایده نیوز یو تایپ نیوز مسیر نیوز نیوز میدو  دیناز نیوز گیت نیوز جعبه نیوز ویکی نیوز جرقه نیوز نیوز توری چشم انداز نیوز دون نیوز مفهوم نیوز خبر سازنده گرم نیوز عمومی نیوز جریان خبر کنترل نیوز جویا خبر نیوز مگا الگوریتم نیوز استاندارد نیوز محدوده خبر نقطه نیوز تماشاگر نیوز پویشگر خبر اطلس نیوز ساید خبر عرشه نیوز به روز نیوز حالا نیوز کلبه نیوز به علاوه نیوز طومار نیوز روزنامه نگاری صبح نیوز اسکن خبر نخست نیوز هسته خبر تمرکز نیوز گروه خبری فعال نیوز آینده نیوز واقعی نیوز فانوس خبر