راهنمای جامع الگوریتم Google Fred

برای ارزشمند کردن تجربه کاربران، گوگل به طور مداوم الگوریتم های خود را تغییر می دهد. برای مثال، نحوه رتبهبندی وبسایتها در نتایج جستجو در گوگل، در حال تغییر است. این امر باعث شده است که مدیر وب سایت از همه چیزهای مرتبط با بهینه سازی موتور جستجو جلوتر بماند. به روز رسانی الگوریتم جدید
برای ارزشمند کردن تجربه کاربران، گوگل به طور مداوم الگوریتم های خود را تغییر می دهد. برای مثال، نحوه رتبهبندی وبسایتها در نتایج جستجو در گوگل، در حال تغییر است. این امر باعث شده است که مدیر وب سایت از همه چیزهای مرتبط با بهینه سازی موتور جستجو جلوتر بماند. به روز رسانی الگوریتم جدید گوگل در شناسه سال ۲۰۱۷ به نام “فرد” راه اندازی شد. از زمان راه اندازی آن، موتور جستجوی گوگل به شدت تحت تاثیر قرار گرفته است و همچنین نمونه ای نهایی برای بهینه سازی موتورهای جستجو بوده است.
الگوریتم Google Fred به تفصیل توضیح داده شده است
گوگل در سال ۲۰۱۷ الگوریتمی را ایجاد کرد – الگوریتم Google Fred، برای هدف قرار دادن تاکتیک های کلاه سیاه مرتبط با پولی سازی بسیار متضاد. هدف از راهاندازی این الگوریتم جدید شناسایی تبلیغات غیرضروری، محتوای کمکیفیت یا کم ارزش و وبسایتهایی بود که نمیتوانند تجربه کاربری روانی را برای بازدیدکنندگان خود فراهم کنند. وبسایتهایی که توسط فروشندگانی اداره میشوند که بیش از حد زورگیر هستند و از گوش دادن به نظرات طرف مقابل خودداری میکنند، بیشتر جریمه میشوند. دلیل دیگر این است که اینگونه وب سایت ها هدفی جز کسب درآمد ندارند که باید اطلاعات مفیدی را در اختیار بازدیدکنندگان خود قرار دهند.
تغییرات موجود در بهروزرسانی فرد
هیچکس نمیتواند بفهمد پشت گوگل چه چیزی میگذرد، اما نتایجی که پس از راهاندازی یک بهروزرسانی جدید به دست میآید به ما میفهمد که گوگل به دنبال چیزی مفید است. با صحبت در مورد الگوریتم ****** Fred، وبسایتهایی که یک یا چند مورد از ویژگیهای زیر را دارند با افت ۹۰ درصدی در رتبهبندی خود در موتور جستجوی Google مواجه شدند:
وب سایت هایی که تمرکز خود را بر کسب درآمد تهاجمی قرار می دهند.
وب سایت هایی که تبلیغات گمراه کننده یا مبهم را نمایش می دهند.
وبسایتهایی که از ترفندهایی برای جلب توجه کاربران برای کلیک روی سایتشان استفاده میکنند.
وب سایت هایی که محتوای بی کیفیت یا بی ارزش را به نمایش می گذارند.
وب سایت هایی با وبلاگ هایی که تنها با هدف رتبه بندی سئو پست شده اند.
وب سایت هایی که نمی توانند تجربه کاربری روانی را برای بازدیدکنندگان خود فراهم کنند.
وب سایت هایی که با دستگاه های تلفن همراه سازگار نیستند.
وب سایت هایی که محتوای نازکی را بارگذاری می کنند.
وب سایت هایی که تبلیغات زیادی را به نمایش می گذارند.
تنها هدف الگوریتم Google Fred این است که به ما بگوید که بهروزرسانیهای راهاندازی شده توسط Google به شدت در وبسایتهای فروشندگانی که از استراتژیهایی برای کسب درآمد استفاده میکنند به جز منبع مفیدی برای بازدیدکنندگان، پایین میآیند. اگر وب سایت شما بر اساس ویژگی های ذکر شده ساخته شده است، اشکالی ندارد، در غیر این صورت، مدیران وب سایت می توانند ساده ترین مراحل را برای جلوگیری از جریمه شدن زیاد دنبال کنند.
مصاحبه ای بین جن اسلگ و گری ایلیس انجام شد که در آن در مورد SEO در سال ۲۰۱۷ بحث کردند. وقتی بحث در مورد فرد شروع شد، نکات زیر برجسته شدند:
فرد، نه فرد
در طول مصاحبه، گری مجبور به این واقعیت شد که هر بهروزرسانی بدون نامی که توسط گوگل ایجاد میشود، به نام فرد شناخته میشود. اگرچه ممکن است طبق افکار او خوب باشد، اما با توجه به مزایای بهینه سازی موتور جستجو، به روز رسانی فرد کمی بی فایده به نظر می رسید. به همین دلیل، فرد تنها به یک آپدیت اشاره می کند و نه همه.
وقتی مراقبت و تمرکز کامل روی بهروزرسانیها باشد، گوگل ناراضی میماند
طبق بیانیه ای که گری در مصاحبه ارائه کرد، مردم بیش از هر چیز دیگری بر روی به روز رسانی های گوگل تمرکز می کنند. در حالی که تمرکز باید بر ارائه یک تجربه کاربری روان و دوستانه برای بازدیدکنندگان باشد که اکثر وب سایت ها در انجام آن ناکام هستند.
بسیاری از به روز رسانی ها نیازی به اقدام فوری ندارند
گوگل یک روز در میان حدود دو تا سه آپدیت را ارائه می کند. اکثر آنها که به هیچ نوع اقدامی نیاز ندارند. با این حال، مردم درگیر بهروزرسانیهای بیش از حد هستند که نمیدانند اقداماتشان در بهروزرسانیها غیرضروری است. بهروزرسانیهای روزانه معمولاً در مورد چگونگی ساختار کلمات در صفحه وبسایت در یک زبان خاص یا بومی است. این نوع بهروزرسانیها مفید نیستند و نباید به آنها توجه ناخواسته داده شود.
پیوندها از اهمیت بالایی برخوردار هستند
گری در مورد پیوندها و ماهیت آنها در رتبه بندی در بالای موتور جستجوی گوگل صحبت کرد. او گفت که وب سایت ها باید محتوای باکیفیت و همچنین با ارزش ایجاد کنند که به راحتی لینک ها را جذب کند. اگرچه این نکته مربوط به الگوریتم فرد نیست، اما قابل ذکر است.
چگونه می توانید تشخیص دهید که آیا وب سایت شما تحت تأثیر الگوریتم Google Fred قرار گرفته است؟
بلافاصله شاهد افت رتبه وب سایت خود خواهید بود، دلیل آن می تواند هر چیزی باشد، اما مطمئناً اتفاق بدی افتاده است. بنابراین، اگر در رتبه بندی خود افت کردید، وب سایت شما با به روز رسانی یک الگوریتم جریمه شد.
شما باید از نظر به روز رسانی گوگل فعال باشید، با این حال، شناسایی ریشه علت آن چندان ساده نیست. ممکن است به یک متخصص نیاز داشته باشید که به شما کمک کند تا از این وضعیت بازیابی کنید، اما در عین حال، می توانید چند چیز را دنبال کنید تا از جریمه شدن توسط الگوریتم فرد جلوگیری کنید.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰