کد خبر : 207835
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 بهمن 1401 - 10:58

۲ روش برای خرید درون بازی [آپدیت ۲۰۲۳]

۲ روش برای خرید درون بازی [آپدیت ۲۰۲۳]

  گرفتار غول یکی از مراحل بازی شده‌اید که نمی‌گذارد از مراحل بالاتر لذت ببرید؟ مجوز عبور از این مرحله را خریداری کنید. برای خرید یک اسلحه عالی در بازی‌های سبک تیراندازی، الماس یا سکه کافی ندارید؟ آن‌ها را با روش خرید درون‌ برنامه‌ ای خریداری کنید. می‌خواهید برای کاراکتر مورد علاقه خود در بازی

 

گرفتار غول یکی از مراحل بازی شده‌اید که نمی‌گذارد از مراحل بالاتر لذت ببرید؟ مجوز عبور از این مرحله را خریداری کنید. برای خرید یک اسلحه عالی در بازی‌های سبک تیراندازی، الماس یا سکه کافی ندارید؟ آن‌ها را با روش خرید درون‌ برنامه‌ ای خریداری کنید. می‌خواهید برای کاراکتر مورد علاقه خود در بازی مورد علاقه خود، لباس مورد علاقه‌تان را خریداری کنید؟ راه حل شما خرید درون بازی یا خرید پول بازی است. 

پول درون بازی نوعی دارایی مجازی است که فقط در درون بازی‌ها اعتبار دارد.

یک سری از این بازی‌ها امکان خرید درون برنامه‌ای را فراهم کرده‌اند تا گیمرها بتوانند از قابلیت‌های مختلف موجود در بازی استفاده کنند.؛ اما با کدام روش؟ ما در این مطلب ۲ روش خرید درون بازی را به شما آموزش می‌دهیم.

خرید درون بازی چیست؟

روش خرید درون بازی نوعی خرید درون‌ برنامه‌ ای است که در بین بازی‌ های ویدئویی کنسول‌های بازی و بازی‌ های موبایلی و رایانه‌ای رواج دارد. خرید درون بازی باعث می‌شود گیمرها بتوانند کالاهای مجازی مانند: ارز درون بازی، ارتقا نیرو ها و توانایی‌ ها یا سطوح و ویژگی‌ های جدید را در درون بازی و به انتخاب و اختیار خود خریداری کنند. توسعه‌دهندگان بازی‌ ها از خرید های درون بازی به عنوان یک استراتژی کسب درآمد استفاده می‌کنند. گیمرها نیز خرید هایی را انجام می‌دهند که کیفیت و لذت تجربه گیم‌ پلی را افزایش می‌دهد، به احتمال زیاد برای مدت بیشتری بازی خود را ادامه می‌دهند.

خرید درون بازی و مدل فریمیوم

روش‌ های مختلفی برای درآمدزایی از طریق نرم‌افزارهای بازی وجود دارد.

  • روش اول- برخی از توسعه‌دهندگان تمامی درآمدهای خود را از طریق تبلیغات درون بازی‌ها به‌دست می‌آورند. این روش برای گیمرها بسیار آزاردهنده است. گاهی نیز توسعه‌دهندگان بازی‌ها امکان حذف این تبلیغات با ارتقا نرم‌افزار به نسخه غیر رایگان به گیمرها می‌فروشند.
  • روش دوم- یک روش رایج است که در آن، گیمرها باید در همان ابتدا هزینه دانلود نرم‌افزار بازی را بپردازند. این روش برای بازی‌های شناخته شده تا حدودی مناسب است؛ اما برای بازی‌های ناشناخته یک ریسک به شمار می‌آید و ممکن است میزان دانلود نرم‌افزار بازی بسیار پایین باشد.
  • روش سوم- یکی از محبوب‌ترین روش‌ها هم از نظر کسب درآمد برای توسعه‌دهندگان بازی‌ها و هم از نظر انعطاف‌پذیری برای گیمرها است. در این روش که به آن مدل فریمیوم (Freemium) هم گفته می‌شود، طراحان و توسعه‌دهندگان بازی‌ها، نسخه بازی را به‌صورت رایگان منتشر می‌کنند و سپس امکانات افزوده، آیتم‌ها و ویژگی‌های اختصاصی را در درون نرم‌افزار در مراحل مختلف یا در فروشگاه داخلی بازی در معرض فروش می‌گذارند.

هزینه این موارد عموما از شارژ اکانت تامین می‌شود. بنابراین توسعه‌دهندگان بعد از پرداخت حق کمیسیون فروشگاه‌های نرم‌افزار و کمپانی‌هایی مثل اپ استور و گوگل پلی، سهم خود را از درآمدهای ناشی از خرید های درون بازی دریافت می‌کنند.

۲  روش‌ برای خرید پول درون بازی

توسعه‌دهندگان نرم‌افزارهای بازی برای ایجاد بستری مناسب برای پرداخت توسط گیمرها باید موارد گوناگونی را در نظر بگیرند. نکته اول نوعی قرارداد است که بین آن‌ها و کمپانی ارائه‌دهنده بازی در بازار کنسول یا سیستم عامل مورد نظر منعقد می‌شود. برای مثال طبق این قرارداد، شرکت‌های اپل و گوگل از طریق خدمات خود در بازار اندرویدی گوگل پلی و بازار بازی‌های تحت آی‌او‌اس که اپ استور نام دارد، ۳۰ درصد حق کمیسیون دریافت می‌کنند.

متداول ترین خرید برای بازی ها، خرید پول بازی هست که با نام ها و عبارات متعدد در هر بازی شناخته می شود.

نکته دوم محل ارائه کالاهای مجازی یا زمان و مکان مجازی درون بازی است که این کالاهای مجازی به گیمرها پیشنهاد می‌شوند. معمولا هر بازی دارای یک فروشگاه داخلی است که با نام Store یا Shop شناخته می‌شود. توسعه‌دهندگان، پیشنهادات فروش خود را در این فروشگاه‌های داخلی مجازی ارائه می‌دهند. نکته سوم که مهم‌ترین این نکات است، اتصال نرم‌افزار بازی به درگاه‌های پرداخت یا امکان خرید با کاهش اعتبار شارژ اکانت است. در ادامه با روش‌های خرید درون بازی آشنا می‌شویم.

شارژ اکانت یکی از مرسوم‌ترین شیوه‌ها برای برخورداری از امکان خرید درون بازی است. اکانت سونی‌ پلی‌ استیشن، اکانت ایکس‌ باکس، اکانت اپل، اکانت گوگل‌ پلی و اکانت نینتندو، مشهورترین اکانت‌ هایی هستند که با شارژ آن‌ ها می‌توانید خرید های درون‌ برنامه‌ ای انجام دهید.

بنابراین قدم اول در این روش، ایجاد اکانت است. توجه داشته باشید، به‌دلیل وجود تحریم‌ها علیه ایران، بیشتر این اکانت‌ها برای گیمرهای ایرانی باید غیر مستقیم و با آی‌پی و آدرس خارج از کشور ایجاد شوند. در ضمن، ایجاد اکانت، به‌خودی خود در این روش کافی نیست و باید با یکی از روش‌های پرداخت توسط مستر کارت و ویزا کارت یا حساب‌های بین‌المللی مانند پی‌پال یا با خرید گیفت کارت بتوانید این اکانت را شارژ کنید.

۱-کارت‌ های اعتباری بین‌ المللی

کردیت کارت (Credit Card)، کارت اعتباری بین‌المللی یا کارت ارزی بین‌المللی نوعی کارت اعتباری است که از سوی بانک‌های مختلف و معتبر کشورهای مختلف برای انجام پرداخت‌ های ارزی و بین‌ المللی تحت شبکه اینترنت صادر می‌شود. برخی از انواع این کارت‌ ها عبارتند از:

  • مستر کارت
  • ویزا کارت
  • مسترو
  • امریکن اکسپرس
  • ویزا الکترون
  • دیسکاور ایت

خرید آنلاین، ‏پرداخت فروشگاهی از دستگاه پوز (P.O.S)، برداشت از خودپرداز (‏ATM‏)، انتقال پول (حساب به حساب و کارت به کارت) جزو مهم‌ترین کاربرد های ‏کارت‌ های ارزی هستند. وقتی یک بازی شما را به یک درگاه پرداخت متصل می‌کند، با انتخاب گزینه کارت اعتباری و وارد کردن اطلاعات آن می‌توانید به‌شکل مستقیم خرید درون بازی خود را انجام دهید.

مشکل اساسی در این روش این است که به‌دلیل وجود تحریم‌های بین‌المللی دریافت این کارت‌ها برای ایرانیان بسیار دشوار است؛ برای مثال؛ برخی مدیران شرکت‌ ها برای دریافت این کارت‌ ها مجبور خرید خدمات سرورهای مجازی خارجی می‌شوند.

گیفت کارت‌ بازی ها بهترین روش خرید درون بازی هستند.

 ۲- گیفت کارت‌ های بازی

منظور از گیفت کارت‌ های بازی، گیفت کارت‌ هایی است که با استفاده از آن‌ها می‌توانید خرید های درون‌ برنامه‌ ای در بازی‌ها انجام دهید. گیفت کارت‌ ها متصل به حساب‌های بانکی نیستند، بلکه از سوی شرکت‌ هایی مانند: اپل، سونی، نینتندو و ایکس‌باکس فقط برای شارژ اکانت استفاده می‌شوند. برخی از معروف‌ترین این گیفت کارت‌ ها عبارتند از:

  • گیفت کارت اپل یا آیتونز: گیفت کارت شرکت اپل که بیشتر با عنوان گیفت کارت آیتونز صادر می‌شود؛ دارای اعتباری مجازی برای شارژ اکانت اپل و خرید های درون بازی‌ها است
  • گیفت کارت گوگل‌پلی: با  گیفت کارت گوگل پلی می‌توانید از درون بازی‌ های تحت اندروید خرید انجام دهید
  • گیفت کارت نینتندو:  گیفت کارت نینتندو مختص بازی‌های اختصاصی شرکت نینتندو و کنسول‌های آن است
  • گیفت کارت ایکس‌ باکس: در هربازی کنسول‌های ایکس‌باکس می‌توانید با استفاده از اعتبار مجازی گیفت کارت‌ ایکس باکس خرید درون بازی انجام دهید
  • گیفت کارت پلی‌ استیشن: از گیفت کارت پلی استیشن برای شارژ اکانت پلی‌ استیشن و پرداخت‌ های درون بازی در بازی‌ های محبوب کنسول‌ های بازی سونی استفاده می‌شود

برای اطلاع از بهترین روش خرید درون بازی، آمار خرید درون بازی، انواع پول درون بازی و مطالعه ی نسخه جامع‌تر این مقاله به بلاگ سایت آی گیم به آدرس ”  https://igame.ir/blog/  ” مراجعه کنید.

 
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

صندلی اداری

مشاوره و خدمات مالی در کشور سوئد

خرید نهال آلبالو محلی

مقایسه پراپ تریدینگ ایرانی

زيرنويس

صیغه نامه با مهر برجسته تهران

سم سوسک کش ریپلزال

جوراب واریس پا

داود یوسفی

خرید ویلا تهراندشت

معاینات دوره ای

چوب پلاست

زغال کک شو

سپهر سیفی

لایک اینستا

سازمان امور مالیاتی

صیغه نامه با مهر برجسته تهران

اسپرسو فوری

خرید اسباب بازی

فروش سیم خاردار،فنس،گابیون ،توری مرغی با قیمت عمده

گن بعد از جراحی

خرید تور استانبول

میز ناهار خوری چی بخرم؟

رمان های نیلوفر قائمی فر

رمان خدمتکار اجباری

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

بهترین تلویزیون سونی/سونی x80l

دانلود کتاب انگلیسی

خرده فروشی برق

قرارداد دوجانبه برق

تولید فیلم استرچ

خرید رپورتاژ آگهی دائمی

دستگاه تزریق پلاستیک

محدوده خبر

خرید فالوور واقعی

کلیک نیوز

تالک نیوز

پویشگر خبر

تارگت نیوز

نیوز آیس

طب سنتی

نمانیان

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح  

خبر فاخر خبر آبی نیوز ست موج نیوز خبر سیگنال اطلاعیه نیوز تلگرا نیوز نیوز آفتاب نیوز شر نیوز استار خبر اول نيو نيوز 1 خبر رسان نیوز یکتا نیوز گپ مجود نیوز خبر یک خبر آخر اخبار روز الماس نیوز سمندر نیوز قلب نیوز ورد نیوز فالو نیوز خبر نسیم  اخبار دی خبر راسخ تالک نیوز نیوز آیس خبر ساعت نیوز آرشیو رستگار نیوز ایستگاه خبری آلتیمت نیوز جاست نیوز خبر تاد مرجع نیوز پین خبر تارگت نیوز یگانه نیوز آشکار نیوز مجیک نیوز خبر زنده ادیتیون نیوز نیوز تایم پست نیوز مستند نیوز نمایان نت ورک نیوز سافر نیوز روزن نیوز اعلان نیوز ریویو نیوز مختصر نیوز سنتر نیوز نیوز کانال نوین نیوز نیوز زندگی اینتر نیوز کارشناس نیوز لند نیوز نیوز سایت مشاوره نیوز خبر حرفه ای پیج نیوز آکادمی نیوز آژانس خبری نیوز آنتن روبی نیوز جامعه خبر خبرفوری کیمیا خبر درگاه نیوز هیت نیوز تایپیک نیوز پیکسو نیوز امپر نیوز دیگر نیوز نیوز سوئیچ نیوز بیزنس جهانی نیوز غول نیوز لوکس نیوز در باره خبر مخاطب نیوز مربوط نیوز اولین نیوز کال نیوز قالب نیوز خود نیوز خواندن نیوز مردم نیوز قدرت نیوز حال نیوز سفر نیوز کلیک نیوز اسکای وان روشن نیوز ایلان نیوز اینو نیوز ایده نیوز یو تایپ نیوز مسیر نیوز نیوز میدو  دیناز نیوز گیت نیوز جعبه نیوز ویکی نیوز جرقه نیوز نیوز توری چشم انداز نیوز دون نیوز مفهوم نیوز خبر سازنده گرم نیوز عمومی نیوز جریان خبر کنترل نیوز جویا خبر نیوز مگا الگوریتم نیوز استاندارد نیوز محدوده خبر نقطه نیوز تماشاگر نیوز پویشگر خبر اطلس نیوز ساید خبر عرشه نیوز به روز نیوز حالا نیوز کلبه نیوز به علاوه نیوز طومار نیوز روزنامه نگاری صبح نیوز اسکن خبر نخست نیوز هسته خبر تمرکز نیوز گروه خبری فعال نیوز آینده نیوز واقعی نیوز فانوس خبر