کد خبر : 210460
تاریخ انتشار : یکشنبه 27 اسفند 1402 - 22:08

آزمایش در منزل؛ بهترین گزینه برای پیگیری بهتر وضعیت سلامتی

آزمایش در منزل؛ بهترین گزینه برای پیگیری بهتر وضعیت سلامتی

  بسیاری از افراد به منظور بررسی و چکاپ وضعیت سلامتی خود به صورت ماهیانه و دوره ای نیاز به مراجعه به آزمایشگاه دارند. اما حتماً لازم نیست که جهت پیگیری وضعیت سلامتی خود به آزمایشگاه مراجعه کنید. امروزه، آزمایش در منزل، نمونه گیری و اطلاع از وضعیت سلامتی را برای همه افراد راحت تر

 

بسیاری از افراد به منظور بررسی و چکاپ وضعیت سلامتی خود به صورت ماهیانه و دوره ای نیاز به مراجعه به آزمایشگاه دارند. اما حتماً لازم نیست که جهت پیگیری وضعیت سلامتی خود به آزمایشگاه مراجعه کنید. امروزه، آزمایش در منزل، نمونه گیری و اطلاع از وضعیت سلامتی را برای همه افراد راحت تر کرده است. فقط کافیست با مراکز ارائه دهنده خدمات درمانی در منزل آنی آزما تماس بگیرید تا نیروی متخصص به منزل تان اعزام شود.

آزمایش در منزل چیست؟

منظور از آزمایش در منزل این است که تمام پروسه مربوط به نمونه گیری از خون، ادرار و … در منزل خود فرد انجام می شود. در واقع، کارشناس به منزل شما مراجعه کرده و نمونه گیری را انجام می دهد و نیازی نیست که به درمانگاه مراجعه کنید. تمام پروسه مربوط به نمونه گیری از خون، ادرار و مدفوع در محیط منزل صورت می گیرد.

آزمایش در منزل

آزمایش کودکان در منزل

کودکان در ردیف گروه های سنی حساس قرار می گیرند و به چکاپ دوره ای احتیاج دارند. به علاوه، کودکان از منتظر ماندن در صف انتظار درمانگاه ها و مراجعه حضوری به آزمایشگاه ها دارای واهمه هستند. حتی کودکان ممکن است که با قرار گرفتن در معرض بیماری های عفونی در محیط آزمایشگاه با مشکل مواجه شوند.

به همین خاطر، نمونه گیر به منزل بیمار اعزام می شود تا پروسه نمونه گیری از کودکان در محیط تمیز و ضدعفونی شده منزل انجام شود. با انتخاب آزمایش در منزل برای کودکان می توانید از سلامت فرزندتان بیشتر مراقبت کنید. اگر شما نیز دغدغه سلامت فرزندتان را دارید، می توانید با انتخاب آزمایش در خانه، خیال خودتان را از این بابت راحت کنید.

آزمایش سالمندان در منزل

با افزایش سن، مفاصل ماهیچه ها دچار ضعف می شوند و راه رفتن برای فرد سالمند سخت و طاقت فرسا خواهد شد. به همین خاطر، سالمندان نمی توانند بازه زمانی طولانی در آزمایشگاه برای نمونه گیری منتظر بمانند. به علاوه، سالمندان دارای بدن حساسی هستند و احتمال ابتلای آنها به عفونت ها و باکتری های مضر بیشتر است.

اما این افراد به دلیل ابتلای به بیماری های مختلف و داشتن بدنی حساس تر باید بیشتر چکاپ دوره ای انجام دهند. بنابراین، سالمندان بهتر است که به آزمایشگاه ها برای انجام آزمایش های دوره ای مراجعه نکنند. بهترین انتخاب برای سالمندان، گزینه آزمایش در منزل است؛ در این روش چکاپ و نمونه گیری در محیطی بی خطر انجام می شود.

نمونه گیری در منزل

با مهمترین آزمایش ها برای پیگیری وضعیت سلامتی بیشتر آشنا شوید!

به منظور تشخیص وضعیت سلامتی بدن به صورت سالیانه یا دوره ای باید آزمایش های مختلف را انجام دهید. هر فردی در طول زندگی ممکن است که به بیماری های مختلف مبتلا شود. بنابراین، برای کنترل، درمان یا جلوگیری از بیماری ها بهتر است که به صورت مرتب چکاپ شوید. در این بخش، با آزمایش های مهم برای پیگیری وضعیت سلامتی آشنا خواهید شد که عبارتند از:

آزمایش خون (CBC)

آزمایش خون از ضروری ترین آزمایش هایی است که هر فردی باید انجام دهد. در آزمایش CBC تعداد سلول های خونی شمارش می شوند و سطح پلاکت ها، گلبول های قرمز و سفید مورد بررسی قرار می گیرد. پزشکان با بررسی آزمایش CBC می توانند از بیماری هایی مانند کم خونی، سرطان و … مطلع شوند.

آزمایش چربی خون

بسیاری از افراد به دلایل ارثی یا مصرف غذاهای چرب و مضر دچار چربی خون بالا می شوند. مصرف فست فودها و غذاهای پرچرب می تواند خطر ابتلا به کبد چرب را افزایش دهد. چربی های انباشته شده در عروق خونی تجمع پیدا می کنند و منجر به گرفتگی رگ ها و سکته می شود. در تست چربی خون، میزان کلسترول، لیپوپروتئین، تری گلیسیرید و …. بررسی می شود. با انجام به موقع تست چربی خون در منزل می توانید از بروز سکته قلبی و مغزی پیشگیری کنید.

آزمایش خون در منزل

آزمایش قند خون

هر فردی ممکن است که در طول زندگی به دیابت نوع یک و دو مبتلا شود. به خصوص اگر سابقه خانوادگی دارید، باید چکاپ دوره ای انجام دهید. در تست قندخون، سطح گلوکز بررسی خواهد شد. بررسی سطح گلوکز خون به پزشک اطلاع می دهد که میزان قندخون تان نرمال است یا خیر؟! لازم به ذکر است که برای انجام این آزمایش در منزل باید ناشتا باشید.

آزمایش تیروئید

آزمایش تیروئید، یکی دیگر از آزمایش های مهم و ضروری است که میزان هورمون های تیروئیدی را بررسی می کند. پزشکان با بررسی سطح هورمون های تیروئیدی از ابتلای فرد به انواع بیماری های کم کاری یا پرکاری تیروئید مطلع می شوند. انجام به موقع آزمایش تیروئید و تشخص دقیق این بیماری می تواند از بروز عوارض احتمالی جلوگیری کند.

آزمایش ویتامین D

بدن همه ما معمولاً دارای سطح پایینی از ویتامین D است. در واقع، به علت قرار نگرفتن در معرض اشعه خورشید به صورت مستقیم، با مشکل کمبود ویتامین D مواجه هستیم. اما با یک تست ساده می توان از میزان ویتامین D در بدن مطلع شد. همچنین، آزمایش ویتامین D بیشتر برای سالمندان، کودکان، افراد دارای پوکی استخوان و بیماران کلیوی درخواست می شود.

مهمترین آزمایش خون

آزمایش‌ بررسی عملکرد کبد

آزمایش کبد را می توان از انواع آزمایش در منزل در نظر گرفت که برای تشخیص بیماری های کبدی انجام می شود. در واقع، میزان پروتئین ها و آنزیم های خون در این آزمایش مورد بررسی قرار می گیرند. پزشکان با انجام آزمایش کبد از ابتلای فرد به انواع بیماری های مختلف مانند هپاتیت ، سیروز کبدی و … مطلع می شوند.

آزمایش‌ بررسی عملکرد کلیه

کلیه را می توان از مهمترین ارگان های بدن در نظر گرفت و توجه به سلامت آن اهمیت زیادی دارد. با انجام آزمایش های مختلف می توان به عملکرد دقیق کلیه ها مطلع شد. در واقع، آزمایش سدیم، پتاسیم، نیتروژن اوره خون، کراتین و تست ادرار می توانند به تشخیص مشکلات کلیوی کمک کنند.

آزمایش کرونا

امروزه به دلیل شیوع کرونا، بسیاری از افراد دغدغه سلامتی خود را دارند. بنابراین، اگر علائم این بیماری را دارید، برای اطلاع دقیق از ویروس باید آزمایش انجام دهید. برای تشخیص ویروس کرونا، از بیمار در منزل تست PCR گرفته می شود. این نوع آزمایش، احتیاجی به ناشتایی ندارد و نمونه گیری در کوتاه ترین زمان انجام خواهد شد.

آزمایش هموگلوبین خون

اگر در طول روز زیا دچار سرگیجه، خستگی و ضعف می شوید، احتمالاً پزشک برای شما آزمایش هموگلوبین را تجویز کند. این آزمایش، میزان هموگلوبین را در خون مورد بررسی قرار می دهد. در واقع، با انجام آزمایش هموگلوبین در منزل می توانید از مشکل کم خونی مطلع شوید و سریع تر به فکر راه درمان باشید.

تشخص بیماری با آزمایش در منزل

آزمایش اسید اوریک

یکی دیگر از آزمایش های مهم، تست اسیداوریک است. اگر اسیداوریک در خون بیشتر از حد نرمال باشد، احتمال بروز بیماری هایی از قبیل نقرس وجود دارد. از علائم نقرس می توان به بروز التهاب، قرمزی و سوزش مفاصل اشاره کرد. اگر در طول روز زیاد مواد غذایی از قبیل گوشت قرمز و اسفناج مصرف می کنید، بیشتر در معرض اسید اوریک بالا قرار خواهید گرفت. به همین خاطر، انجام این تست برای پیشگیری از افزایش اسید اوریک در بدن لازم و ضروری است.

نمونه گیری ادرار و مدفوع در منزل

نمونه‌ گیری ادرار و مدفوع از انواع آزمایش هایی هستند که در منزل انجام می شوند. با نمونه گیری ادرار می توان از عملکرد کلیه ها و میزان عفونت ادراری مطلع شد. بهترین بازه زمانی برای انجام آزمایش ادرار، اوایل صبح است. این تست به طور معمول برای بررسی ابتلا به بیماری دیابت نیز انجام می شود. نمونه گیری از مدفوع نیز برای تشخیص بیماری های گوارشی، انگل و قارچ انجام می شود.

کاندیدهای آزمایش در منزل

آزمایش در منزل مناسب چه افرادی است؟

عده ای از افراد، قدرت مراجعه حضوری به آزمایشگاه ها را جهت نمونه گیری ندارند. در واقع، افراد دارای مشکلات حرکتی مانند معلولین نمی توانند در صف های انتظار منتظر بمانند. به همین خاطر، آزمایش در منزل مناسب این دسته از افراد است. به علاوه، افراد زیر نیز کاندید مناسبی برای انجام نمونه گیری در منزل هستند که عبارتند از:

  • سالمندان
  • کودکان
  • بیماران سرطانی
  • بیماران دارای نقص سیستم دفاعی
  • خانم های باردار
  • افراد مبتلا به بیماری های مسری

مزایای آزمایش در خانه

با مزیت های آزمایش در منزل بیشتر آشنا شوید!

مزایای آزمایش و نمونه گیری در منزل را نادیده نگیرید! در گذشته برای انجام آزمایش خون ساده مجبور بودید، ساعت ها وقت خود را در مراکز درمانی هدر دهید. اما امروزه، نمونه گیری در منزل، این کار را برای شما راحت تر کرده است. با انجام آزمایش در منزل می توانید از مزایای زیر بهره مند شوید که عبارتند از:

صرفه جویی در زمان

از مهمترین مزایای نمونه گیری در خانه می توان به صرفه جویی در زمان اشاره کرد. زمان برای همه افراد اهمیت زیادی دارد؛ با دریافت خدمات درمانی در خانه لازم نیست که وقت تان را در ترافیک های شلوغ هدر دهید. پس اگر جزو افرادی هستید که خیلی دغدغه زمان را دارید، نمونه گیری در منزل را انتخاب کنید.

آرامش محیط منزل

محیط منزل هر فردی برای وی نماد آرامش و امنیت است. برای برخی از افراد، نمونه گیری در بیمارستان و آزمایشگاه می تواند اضطراب آور باشد. به خصوص کودکان از ایستادن در محیط بیمارستان و آزمایشگاه های شلوغ واهمه دارند. به همین خاطر، برای افزایش امنیت و آرامش خودتان، خدمات درمانی و مراقبتی از قبیل آزمایش در منزل را انتخاب کنید.

بهداشت و تمیزی

محیط آزمایشگاه ها به صورت مرتب با مواد مخصوص ضدعفونی می شوند. اما تمیزی محیط آزمایشگاه به اندازه منزل خود بیمار نیست. در واقع، در محیط آزمایشگاه افرادی با بیماری های مختلف حضور دارند و احتمال شیوع بیماری ویروسی در این مراکز بیشتر است. مخصوصاً محیط آزمایشگاه برای کودکان، خانم های باردار و افراد مسن خطر بیشتری دارد.

شما می توانید آزمایش را در محیط منزل خودتان انجام دهید تا خطر ابتلا به بیماری های عفونی و ویروسی محیط آزمایشگاه را به حداقل برسانید. به خصوص در زمان همه گیری ویروس های جدید مانند کووید ۱۹، نمونه گیری در منزل می تواند بهترین انتخاب برای حفاظت از جان خود و اعضای خانواده تان باشد.

 هزینه نمونه گیری در منزل

هزینه آزمایش در منزل باتوجه به آیتم های موجود در برگه آزمایش مشخص می شود. هر چقدر آیتم های بیشتری نیاز به بررسی و چکاپ داشته باشند، باید بیشتر هزینه کنید. مسلماً انجام آزمایش خون به تنهایی هزینه زیادی نخواهد داشت. با این حال، با تماس با مرکز خدمات درمانی موردنظر خود می توانید از هزینه انواع آزمایش های مختلف در منزل بیشتر مطلع شوید.

انجام درست آزمایش

آنی آزما؛ بهترین انتخاب برای انجام خدمات آزمایشگاهی در منزل

آیا تا به حال به این فکر کرده اید که آزمایش و چکاپ خون را در منزل خودتان انجام دهید؟ مسلماً بهترین ایده، انجام آزمایش های دوره ای در محیط تمیز و ضدعفونی شده منزل است. اما چگونه می توان انواع آزمایش را در منزل انجام داد؟ برای آزمایش در منزل باید مراکزی را پیدا کنید که انواع خدمات آزمایش در محل را ارائه می دهند. آنی آزما، یکی از این مراکز است که در زمینه انجام بیشتر چکاپ ها فعالیت می کند.

برای انجام آزمایش در محیط خانه، کافیست با شماره ۰۲۱۷۷۷۱۸۶۵۴ تماس بگیرید تا جزئیات لازم به شما ارائه شود. در آنی آزما، تمام آزمایش های مختلف مانند تیروئید، چربی خون، قندخون و …. انجام می شود. به علاوه، برای نمونه گیری ادرار و مدفوع نیز لازم نیست به آزمایشگاه مراجعه کنید و انجام این تست در محیط منزل خودتان نیز امکان پذیر است.

در صورتیکه رفتن به آزمایشگاه به هر دلیلی برای شما امکان پذیر نیست، با یک تماس ساده، آزمایشگاه را به منزل خود بیاورید! بعد از ثبت درخواست، کارشناسان آنی آزما به منزل شما فرستاده می شوند و پروسه مربوط به نمونه گیری خون، ادرار و … را باتوجه به نسخه تان انجام می دهند. پس از نمونه گیری، نتیجه آزمایش با استفاده از تجهیزات پیشرفته و توسط کارشناسان مجرب بررسی شده و در کوتاه ترین زمان برای بیمار ارسال می شود. با انتخاب آزمایش در منزل، دیگر لازم نیست که نگرانی و دغدغه ای برای انجام امور آزمایشگاهی داشته باشید!

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 2 انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خريد بک لينک

تعمیر جک پارکینگ

طراحی سایت در مشهد

خرید هدایای تبلیغاتی خلاقانه

پراپ

امداد خودرو همدان

صیغه نامه با مهر برجسته تهران

صندلی اداری

خرید نهال آلبالو محلی

زيرنويس

سم سوسک کش ریپلزال

جوراب واریس پا

خرید ویلا تهراندشت

معاینات دوره ای

چوب پلاست

زغال کک شو

لایک اینستا

سازمان امور مالیاتی

خرید اسباب بازی

فروش سیم خاردار،فنس،گابیون ،توری مرغی با قیمت عمده

گن بعد از جراحی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

بهترین تلویزیون سونی/سونی x80l

دانلود کتاب انگلیسی

خرید رپورتاژ آگهی دائمی

محدوده خبر

کلیک نیوز

تالک نیوز

پویشگر خبر

تارگت نیوز

نیوز آیس

طب سنتی

نمانیان

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح  

خبر فاخر خبر آبی نیوز ست موج نیوز خبر سیگنال اطلاعیه نیوز تلگرا نیوز نیوز آفتاب نیوز شر نیوز استار خبر اول نيو نيوز 1 خبر رسان نیوز یکتا نیوز گپ مجود نیوز خبر یک خبر آخر اخبار روز الماس نیوز سمندر نیوز قلب نیوز ورد نیوز فالو نیوز خبر نسیم  اخبار دی خبر راسخ تالک نیوز نیوز آیس خبر ساعت نیوز آرشیو رستگار نیوز ایستگاه خبری آلتیمت نیوز جاست نیوز خبر تاد مرجع نیوز پین خبر تارگت نیوز یگانه نیوز آشکار نیوز مجیک نیوز خبر زنده ادیتیون نیوز نیوز تایم پست نیوز مستند نیوز نمایان نت ورک نیوز سافر نیوز روزن نیوز اعلان نیوز ریویو نیوز مختصر نیوز سنتر نیوز نیوز کانال نوین نیوز نیوز زندگی اینتر نیوز کارشناس نیوز لند نیوز نیوز سایت مشاوره نیوز خبر حرفه ای پیج نیوز آکادمی نیوز آژانس خبری نیوز آنتن روبی نیوز جامعه خبر خبرفوری کیمیا خبر درگاه نیوز هیت نیوز تایپیک نیوز پیکسو نیوز امپر نیوز دیگر نیوز نیوز سوئیچ نیوز بیزنس جهانی نیوز غول نیوز لوکس نیوز در باره خبر مخاطب نیوز مربوط نیوز اولین نیوز کال نیوز قالب نیوز خود نیوز خواندن نیوز مردم نیوز قدرت نیوز حال نیوز سفر نیوز کلیک نیوز اسکای وان روشن نیوز ایلان نیوز اینو نیوز ایده نیوز یو تایپ نیوز مسیر نیوز نیوز میدو  دیناز نیوز گیت نیوز جعبه نیوز ویکی نیوز جرقه نیوز نیوز توری چشم انداز نیوز دون نیوز مفهوم نیوز خبر سازنده گرم نیوز عمومی نیوز جریان خبر کنترل نیوز جویا خبر نیوز مگا الگوریتم نیوز استاندارد نیوز محدوده خبر نقطه نیوز تماشاگر نیوز پویشگر خبر اطلس نیوز ساید خبر عرشه نیوز به روز نیوز حالا نیوز کلبه نیوز به علاوه نیوز طومار نیوز روزنامه نگاری صبح نیوز اسکن خبر نخست نیوز هسته خبر تمرکز نیوز گروه خبری فعال نیوز آینده نیوز واقعی نیوز فانوس خبر