کد خبر : 210320
تاریخ انتشار : چهارشنبه 6 دی 1402 - 20:00

کاشی های ضد آب دوش

کاشی های ضد آب دوش

علیرغم آنچه بسیاری معتقدند، کاشی و دوغاب در اکثر دوش ها به تنهایی ضد آب نیستند. کاشی های ضد آب شامل غشاهای محافظ و درزگیرهایی است که قبل و بعد از کاشی جدید نصب می شوند. این درزگیر برای جلوگیری از ایجاد نواحی مرطوب و کپک کلیدی است و دوش صبحگاهی شما را راهی آرامش

علیرغم آنچه بسیاری معتقدند، کاشی و دوغاب در اکثر دوش ها به تنهایی ضد آب نیستند. کاشی های ضد آب شامل غشاهای محافظ و درزگیرهایی است که قبل و بعد از کاشی جدید نصب می شوند. این درزگیر برای جلوگیری از ایجاد نواحی مرطوب و کپک کلیدی است و دوش صبحگاهی شما را راهی آرامش بخش برای بیدار شدن می کند. همینطور شما با ایزوگام اصفهان که از با کیفیت ترین ایزوگام ها در کنار ایزوگام دلیجان می باشد میتوانید سقف حمام خود را ضد آب کنید.

چرا ضد آب بودن کاشی دوش مهم است؟

کاشی‌های حمام یا کاشی‌های ضد آب در اتاق‌هایی که مستعد رطوبت هستند، از خانه شما در برابر بخار آب و مسائلی که می‌تواند منجر به آن شود، از جمله کپک و کپک، آفات، پوسیدگی ساختاری و مشکلات پایه محافظت می‌کند. نصب صحیح کاشی های سرامیکی یا کاشی های دوش دیگر می تواند از مشکلات بزرگتر در جاده جلوگیری کند.

کپک و سفیدک

آبی که در پشت کاشی ها و دیوارها یا کف ها نفوذ می کند می تواند باعث نشتی شود و شرایط را برای رشد کپک و کپک ایجاد کند. بر اساس

مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری

افرادی که به کپک حساس هستند ممکن است علائمی مانند “گرفتگی بینی، خس خس سینه، قرمزی یا خارش چشم یا پوست” داشته باشند. افراد مبتلا به آلرژی و آسم در معرض خطر علائم شدیدتری مانند تنگی نفس یا تب هستند.

برای جلوگیری از کپک زدن و کپک زدن، پنکش مناسب برای حمام خود را انتخاب کنید و مطمئن شوید که کاشی شما به درستی ضد آب است. برای کسانی که در محیط های مرطوب زندگی می کنند، ممکن است یک دستگاه رطوبت گیر برای کنترل سطوح رطوبت لازم باشد.

آفات

علاوه بر کپک و کپک، چندین آفات خانگی نیز وجود دارند که جذب رطوبتی می‌شوند که در پشت کاشی‌ها و زیرلایه نفوذ می‌کند. ممکن است چند صدپا، موریانه و مورچه نجار پیدا کنید – و دو مورد آخر می توانند برای خانه شما مخرب باشند. اما فراموش نکنید که مشکل رطوبت را برطرف کنید. در غیر این صورت، آفات به احتمال زیاد باز خواهند گشت.

پوسیدگی ساختاری

رطوبتی که از طریق کاشی ها و در چارچوب های چوبی و ناودانی خانه عبور می کند می تواند باعث پوسیدگی، پوسیدگی و قارچ شود. این پوسیدگی ساختاری یکپارچگی خانه را به خطر می اندازد و باعث ایجاد مشکلات بزرگ تری می شود که برای رفع آن نیاز به زمان و هزینه زیادی دارد. و آخرین چیزی که می‌خواهید بعد از یک روز کاری طولانی به خانه بیایید، سقفی است که از کاشی‌هایی که به‌درستی ضدآب نبوده‌اند، ایجاد شده است.

مسائل بنیاد

آبی که از طریق کاشی در حمام می گذرد می تواند به زیرسازی راه پیدا کند و باعث ایجاد ترک خوردگی و نشست ناهموار در فونداسیون شما شود.

مزایای ضد آب کردن دوش کاشی چیست؟

ضد آب کردن دوش کاشی احتمال رشد کپک و کپک روی کاشی‌های دوش یا زیر آن را کاهش می‌دهد، آفات را از سکونت منصرف می‌کند و به جلوگیری از پوسیدگی ساختاری و مشکلات پایه‌ای که ممکن است در هنگام قرار گرفتن عناصر سازه‌ای رخ دهد کمک می‌کند. آب، کپک، کپک و آفات. اگر کار را توسط یک متخصص انجام می دهید، عایق رطوبتی را می توان در هزینه نصب کاشی گنجاند.

چگونه می توانم بفهمم که دوش من ضد آب است؟

اگر دوش شما بوی بدی دارد که حتی بعد از اینکه همه چیز را از چک لیست تمیز کردن حمام خود حذف کردید، از بین نمی رود، احتمالاً به این دلیل که کاشی شما واقعاً ضد آب نیست. مناطق مرطوب یا قالب گیری قابل توجه – چه روی دیوارهای دوش یا روی زمین – نشانه های دیگری هستند که ممکن است مشکل شما باشد.

همچنین می توانید با بررسی دوغاب و کاشی برای آسیب دیدگی، ضد آب بودن کاشی را بررسی کنید. اگر کاشی‌ها یا شکاف‌های آسیب‌دیده در دوغاب وجود داشته باشد، احتمالاً آب به دیوار پشت دوش نفوذ می‌کند. اگر چند سال است که دوغاب یا کاشی های خود را آب بندی نکرده اید، مطمئن باشید که برای ضد آب نگه داشتن آنها باید آب بندی شوند.

خطاهای سازنده که باید مراقب آنها باشید

گاهی اوقات، کاشی‌کاری که استخدام می‌کنید (یا شما، اگر خودتان خودتان هستید) به‌طور تصادفی اشتباهات سازنده و لوله‌کش را نادیده می‌گیرد. آنها تخته دیواری را نصب می کنند که با آن راحت هستند و یک تشت گلی شیبدار را روی آستر وینیل شناور می کنند تا زهکشی مثبتی را در کف دوش تمام شده ایجاد کنند.

اگر وقتی شیر دوش را خاموش می‌کنید، آب راکد (که اغلب به آن حمام پرنده می‌گویند) در تشت دوش وجود ندارد، ظرف دوش باید درست کار کند، درست است؟ بسیاری با انجام ندادن اقداماتی برای نصب هیچ گونه اقدام ضد آب قبل از نصب کاشی، اشتباهات را تشدید می کنند.

آیا باید سعی کنم کاشی های موجود خود را ضد آب کنم یا کاملاً از نو شروع کنم؟

همه چیز به وضعیت فعلی دوش شما بستگی دارد. اگر آسیب ساختاری شدیدی وجود داشته باشد، احتمالاً لازم است کاشی و دوغاب موجود را بالا بکشید و همه چیز را جایگزین کنید.

نصب‌های کاشی‌های جدید که استفاده زیادی از آنها نشده است، با پوششی از غشاء مایع یا درزگیر مناسب خواهند بود. تنها نکته: ضد آب کردن دیوارها و کف دوش ممکن است به این معنی باشد که شما مجبور هستید این درزگیر را در طول سالها دوباره استفاده کنید. اما درزگیر همچنین تمیز کردن کاشی دوغابی را بسیار آسان تر می کند.

۴ راه برای دوش کاشی ضد آب

چهار نوع روش اصلی عایق رطوبتی کاشی وجود دارد که فرآیند نصب برای هر کدام متفاوت است.

غشاء ورق

غشای ورقه ای ساخته شده از پلی اتیلن بادوام ترین سیستم ضد آب است، اما به اندازه گزینه های دیگر سازگار با ضد آب نیست. قبل از نصب کاشی، ورق ها با استفاده از چسب یا ملات نازک با زیرلایه چسبانده می شوند. یکی از مزایای ممبران ورقه ای این است که می توانید به راحتی تشخیص دهید که ممبران کجاست.

غشاهای ورق به اندازه بریده می شوند که به جلوگیری از شکاف کمک می کند و کاشی های حمام می توانند با ملات نازک به غشای ورق متصل شوند. توجه داشته باشید که برخی از کدها شامل غشای دوش بین گل میخ ها و تخته پشتی در دیوارهای خارجی هستند.

فوم برد

فوم بردها نسبت به سایر گزینه ها گران تر هستند، اما سبک وزن و نصب آسان هستند.

پانل ها از فوم پلی استایرن اکسترود شده در دو طرف تشکیل شده اند و به عنوان تخته پشتی و بستر باربر هستند. برای چسباندن آنها به دیوار به بست و چسب مخصوص نیاز دارید. استفاده از غشای مایع روی قطعات و درزها آن را کاملا ضد آب می کند.

پایه های دوش فوم

پایه های دوش فوم در زیر تشت دوش نصب می شوند و ضد آب هستند تا اطمینان حاصل شود که آب به کف زیر دوش نمی رسد. زمانی که در حال بازسازی کامل دوش هستید، این گزینه خوبی است زیرا قبل از نصب پایه دوش فوم، تشت دوش اصلی باید برداشته شود.

غشای مایع کاربردی

سیستم های ضد آب غشایی با کاربرد مایع مقرون به صرفه ترین گزینه هستند و به راحتی قابل اجرا هستند. با این حال، آنها به اندازه غشاهای ورقه ای قوی نیستند. می توانید از آن به عنوان سیستم ضد آب اصلی خود استفاده کنید یا آن را با سیستم های دیگر مانند فوم بردها جفت کنید.

می‌توانید غشای مایع را با غلتک‌ها، سمپاش‌ها یا برس‌ها روی بستر بمالید، درست مانند زمانی که رنگ می‌کردید. شما به احتمال زیاد به بیش از یک لایه نیاز دارید تا مطمئن شوید که غشا کاملا ضد آب است. قبل از اعمال لایه بعدی، اجازه دهید هر لایه خشک شود. برچسب محصول را از نظر تعداد لایه ها و ضخامت مورد نیاز بررسی کنید. اگر مشکوک هستید که دوش شما ضدآب نیست، اما برای بازسازی کامل دوش آماده نیستید، این گزینه خوبی است. قیمت ایزوگام از دیگر غشاهای ضد آب بصرفه تر می باشد.

کدام روش ضد آب دوش کاشی بهترین است؟

بهترین روش برای عایق رطوبتی دوش کاشی به نقطه شروع پروژه دوش بستگی دارد.

اگر یک دوش جدید نصب می کنید یا یک دوش موجود را به طور کامل بازسازی می کنید، یک پایه دوش فوم همراه با یک غشای ورقه ای یا تخته های فوم راه خوبی برای ضد آب بودن دوش است. غشای اعمال شده با مایع را می توان بر روی زیرلایه غلت داد تا قابلیت ضد آب شدن بیشتری را اضافه کند.

اگر بازسازی کامل انجام نمی دهید و فقط نیاز به افزودن مقداری عایق رطوبتی به کاشی و دوغاب دارید، غلتاندن دوغاب و درزگیر کاشی روی سطح، توانایی آن را در دفع آب افزایش می دهد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

اعلام حریق آریاک

ظروف یکبارمصرف گیاهی

اهنگ و فال هوش مصنوعی

تجهیزات آتش نشانی ساختمان

خرید صندلی پزشکی

خرید عمده لباس

مبل راحتی

آراد برندینگ

ناهار خوری

خريد بک لينک

تعمیر جک پارکینگ

خرید هدایای تبلیغاتی خلاقانه

پراپ

امداد خودرو همدان

صیغه نامه با مهر برجسته تهران

صندلی اداری

زيرنويس

معاینات دوره ای

چوب پلاست

زغال کک شو

لایک اینستا

سازمان امور مالیاتی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

بهترین تلویزیون سونی/سونی x80l

خرید رپورتاژ آگهی دائمی

محدوده خبر

کلیک نیوز

تالک نیوز

پویشگر خبر

تارگت نیوز

نیوز آیس

نمانیان

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح  

خبر فاخر خبر آبی نیوز ست موج نیوز خبر سیگنال اطلاعیه نیوز تلگرا نیوز نیوز آفتاب نیوز شر نیوز استار خبر اول نيو نيوز 1 خبر رسان نیوز یکتا نیوز گپ مجود نیوز خبر یک خبر آخر اخبار روز الماس نیوز سمندر نیوز قلب نیوز ورد نیوز فالو نیوز خبر نسیم  اخبار دی خبر راسخ تالک نیوز نیوز آیس خبر ساعت نیوز آرشیو رستگار نیوز ایستگاه خبری آلتیمت نیوز جاست نیوز خبر تاد مرجع نیوز پین خبر تارگت نیوز یگانه نیوز آشکار نیوز مجیک نیوز خبر زنده ادیتیون نیوز نیوز تایم پست نیوز مستند نیوز نمایان نت ورک نیوز سافر نیوز روزن نیوز اعلان نیوز ریویو نیوز مختصر نیوز سنتر نیوز نیوز کانال نوین نیوز نیوز زندگی اینتر نیوز کارشناس نیوز لند نیوز نیوز سایت مشاوره نیوز خبر حرفه ای پیج نیوز آکادمی نیوز آژانس خبری نیوز آنتن روبی نیوز جامعه خبر خبرفوری کیمیا خبر درگاه نیوز هیت نیوز تایپیک نیوز پیکسو نیوز امپر نیوز دیگر نیوز نیوز سوئیچ نیوز بیزنس جهانی نیوز غول نیوز لوکس نیوز در باره خبر مخاطب نیوز مربوط نیوز اولین نیوز کال نیوز قالب نیوز خود نیوز خواندن نیوز مردم نیوز قدرت نیوز حال نیوز سفر نیوز کلیک نیوز اسکای وان روشن نیوز ایلان نیوز اینو نیوز ایده نیوز یو تایپ نیوز مسیر نیوز نیوز میدو  دیناز نیوز گیت نیوز جعبه نیوز ویکی نیوز جرقه نیوز نیوز توری چشم انداز نیوز دون نیوز مفهوم نیوز خبر سازنده گرم نیوز عمومی نیوز جریان خبر کنترل نیوز جویا خبر نیوز مگا الگوریتم نیوز استاندارد نیوز محدوده خبر نقطه نیوز تماشاگر نیوز پویشگر خبر اطلس نیوز ساید خبر عرشه نیوز به روز نیوز حالا نیوز کلبه نیوز به علاوه نیوز طومار نیوز روزنامه نگاری صبح نیوز اسکن خبر نخست نیوز هسته خبر تمرکز نیوز گروه خبری فعال نیوز آینده نیوز واقعی نیوز فانوس خبر