هیچ مطبی در همدان نسخه نویسی کاغذی ندارد
مدیرکل بیمه سلامت استان همدان با اشاره به اجرای صد درصدی نسخه نویسی در مطبهای طرف قرارداد بیمه سلامت، گفت: استان همدان جزء استانهای برتر در زمینه نسخه نویسی الکترونیک بوده بهطوریکه در این استان هیچ مطبی نسخهنویسی کاغذی ندارد. دکتر سید سعید فرجی شنبه ۱۶ مرداد در جمع خبرنگاران، ضمن تبریک روز خبرنگار،
مدیرکل بیمه سلامت استان همدان با اشاره به اجرای صد درصدی نسخه نویسی در مطبهای طرف قرارداد بیمه سلامت، گفت: استان همدان جزء استانهای برتر در زمینه نسخه نویسی الکترونیک بوده بهطوریکه در این استان هیچ مطبی نسخهنویسی کاغذی ندارد.
وی با اشاره به بحث برجام و طرح تحول نظام سلامت به عنوان دو رویکرد اساسی دولت یازدهم و دوازدهم، تصریح کرد: طرح تحول نظام سلامت طرح بزرگی بود که در سالهای اولیه رضایت نسبتا زیادی را برای مردم ایجاد کرد اگرچه حرف و حدیثهایی به همراه داشت.
وی با تأکید براینکه شرایط بیمارستانی ما قبل از سال ۹۲ به هیچ عنوان قابل مقایسه نبوده و در سالهای آخر دولت مباحث الکترونیک مطرح شد، افزود: طرح تحول اساسی در نظام سلامت به نظر بنده بحث الکترونیکی کردن نظام سلامت کشور است تا هر مراجعه ای به نظام درمانی ثبت شود و پزشک بتواند با حداکثر اطلاعات در خدمت بیماران باشد.
فرجی با بیان اینکه پرونده الکترونیک سلامت طبق قانون ششم بر عهده وزارت بهداشت است که تا پایان سال ۹۸ باید پرونده کامل می شد که به دلایل متعددی محقق نشده است، ادامه داد: خدمات بستری بیمه سلامت تا پایان سال ۹۸ به صورت الکترونیک انجام گرفته و در بخش سرپایی حجم اسناد و مراجعات بالا بود.
عضویت ۲۰۴ هزار همدانی در صندوق بیمه سلامت همگانی
مدیرکل بیمه سلامت استان همدان با اشاره به اینکه بیشترین بیمه شده استان در صندوق بیمه سلامت همگانی با ۲۸۰ هزار نفر مربوط به سال ۹۵ بود، خاطرنشان کرد: در سال ۹۵ در استان همدان ۲۸۰ هزار نفر در صندوق بیمه سلامت همگانی عضو شدند درحالیکه در سال ۱۴۰۰ افزون ۲۰۴ هزار نفر در این صندوق عضو هستند و از سال ۹۳ تاکنون خدمات بیمهای رایگان دریافت میکنند.
وی با بیان اینکه ۷۰ تا ۸۰ میلیارد تومان بهصورت یارانهای خدمات بیمهای به افراد تحت پوشش بیمه سلامت همگانی ارائه شده است، یادآور شد: در سال ۹۵ هزینه سالانه این صندوق ۶۵ میلیارد تومان بوده است.
فرجی با تأکید براینکه کل طلب دانشگاه علوم پزشکی تسویه شده است، بیان کرد: یکی از دلایل پرداختهای به موقع بحث الکترونیکی شدن و همچنین شرایط خاص کشور بود. دغدغه ما این بود که دانشگاه علوم پزشکی دغدغه مالی نداشته باشند و بتوانند به بیماران به ویژه بیماران کرونایی خدمات ارائه دهند.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه در خرداد تمام هزینههای سال گذشته دانشگاه علوم پزشکی تسویه شد،افزود: استان همدان اولین دانشگاهی بود که مطالبات سال ۹۹ به طور کامل تسویه شد.
مدیرکل بیمه سلامت استان همدان با بیان اینکه بیمه سلامت از نظر مالی مشکلی ندارد، اظهارکرد: در حال حاضر هزینههای فرودین ماه دانشگاه پرداخت شده است و در یک ماه گذشته به دنبال اسناد سال گذشته برای پرداخت بودیم.
وی با اشاره به اینکه تغییر در تعرفهها باعث شدامسال مقداری با تأخیر پرداختها صورت بگیرد، بیان کرد: به محض اینکه سندها تکمیل شد فروردین دانشگاه را تسویه کردیم ودرحال حاضر سند کم داریم.
بیمه سلامت در پرداخت پزشکان بهروز است
فرجی با تأکید براینکه در پرداخت حق ویزیت پزشکان نیز به روز هستیم، گفت: از اواخر اسفند اسناد ماه قبل را تا حداکثر پانزدهم ماه قبل پرداخت میکنیم بهطوریکه تا دهم مرداد اسناد تیرماه پزشکان پرداخت شده و هیچ بدهی به پزشکان بخش خصوصی نداریم.
وی با بیان اینکه در بحث نسخه نویسی الکترونیک از لحاظ آماری سه تا چهار ماه است که جزء استانهای برتر از لحاظ استقرار مطب هسیم، ادامه داد: با وجود مشکلاتی که در بحث اینترنت وبرق وجود دارد، در استان همدان هیچ مطب طرف قرارداد بیمه سلامت وجود ندارد که نسخه نویسی الکترونیک را انجام ندهد.
این مقام مسئول با اشاره به حذف دفترچه بیمه سلامت، افزود: از ابتدای تیرماه درهیچ یک از صندوقهای سازمان بیمه سلامت دفترچه چاپ نمیشود. دربخش خصوصی ازآبان سال گذشته نسخه نویسی کاغذی نداشتیم و از تیرماه نیز به طور کامل چاپ دفترچه متوفق شده و ۱۰۰ درصد مطب های طرف قرارداد نسخه نویسی الکترونیک دارند.
فرجی با تأکید براینکه در بخش دولتی- دانشگاهی نیز از لحاظ نسخه نویسی الکترونیک جزء استانهای برتر هستیم، خاطرنشان کرد: با وجود اینکه در شرایطی قرار داریم که کرونا اوج گرفته، جزء استانهایی هستیم که از لحاظ نسخه نویسی الکترونیک برتر بوده است.
وی با بیان اینکه سامانه ۱۶۶۶ بیمه سلامت برای پاسخگویی به بیماران کرونایی اختصاص یافت، گفت: در گذشته این سامانه برای پاسخگویی به شکایات و سوألات بیمه شدگان بود اما با شرایط کرونایی این سامانه به سوألات مردم در زمینه کرونا اختصاص یافت که در استان همدان در چند ماه گذشته همکاران سازمان را مکلف کردیم به صورت شیفتی در سامانه ۱۶۶۶ پاسخگوی سوألات مردم و بیمه شدگان در زمینه خدمات الکترونیک باشند تا در کشور پایلوت شویم.
منبع: ایسنا
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰